Одним із найефективніших засобів самомаркетингу на ринку праці є резюме. Резюме – це своєрідна «вітрина» шукача роботи, на якій він гарно й акуратно викладає найбільш вигідні дані про себе, свій досвід, свої професійні та особистісні якості. Основне завдання резюме – привернути увагу до своєї кандидатури та переконати роботодавця в тому, що ви саме той працівник, який йому потрібен.
Перш ніж розпочати роботу над резюме, потрібно чітко визначити:
– яку вакансію ви прагнете отримати;
– вимоги до цієї посади та обов’язки, які доведеться виконувати, і наскільки ваша кваліфікація відповідає необхідним вимогам.
Постарайтеся зібрати якнайбільше інформації про можливе місце роботи і згадати та подати усі свої переваги як претендента саме на дану вакансію.
Враховуйте те, що на попередньому етапі резюме найчастіше переглядає не та людина, яка буде вирішувати питання прийому на роботу, а технічний виконавець. Тому він передусім звертатиме увагу на встановлені до вакансії вимоги – рівень освіти, досвід роботи, вік, сімейний стан тощо.
Якщо якась із ваших характеристик не вписується у вимоги, але ви впевнені, що добре підходите для цієї роботи і зможете в цьому переконати роботодавця, то в резюме краще не згадувати ту «невідповідну» характеристику, бо інакше ваше резюме може відразу потрапити в кошик для сміття.
Досвід роботи, як правило, найбільше цікавить роботодавця. Варто подати його так, щоб акцентувати увагу на виконанні в минулому тих обов’язків, які будуть важливими на новій роботі.
При пошуку першої роботи або якщо досвід роботи незначний – зосередьте увагу роботодавця на ваших здобутках у навчанні. Можна вказати нагороди, перемоги в олімпіадах, підкреслити глибоке вивчення тих дисциплін, що матимуть значення на роботі, назвати відомих людей, які були викладачами, звернути увагу на науково-дослідні роботи, якщо вони відповідають цілям цієї організації. Можна згадати досвід своїх тимчасових робіт, виробничих та переддипломних практик, громадських доручень. Це може бути участь у проєктах, розробках, дослідженнях, досвід написання комп’ютерних програм тощо.
Запам’ятайте: все те, що ви напишете про себе в резюме, має відповідати рівню вимог даної вакантної посади. Головне, не перебільшуйте факти при написанні резюме – їх завжди можна перевірити.
Дуже важливо, щоб резюме давало яскраву індивідуальну характеристику. Роботодавці шукають працівників, які відрізняються такими якостями, як відданість справі, бажання розвиватися, вміння швидко та самостійно приймати рішення, стресостійкість, комунікабельність, наполегливість, мобільність, ініціативність, вміння критично мислити тощо.
Під різні вакансії та нові вимоги складається нове резюме, однак це не придумування чогось нового, а погляд на себе і свій досвід з іншого боку, оцінюючи себе з позицій конкретної вакансії та потреб і вимог роботодавця.
Написане резюме є маленьким шедевром, над яким, тим не менш, доводиться працювати все життя, щоразу вдосконалюючи, задумуючись над кожною фразою, над кожним словом.
#робота_для_ВПО