29.11.2016 | 15:29

Петрівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів - гімназія» в селищі є центром освіти, що забезпечує умови для самореалізації творчих можливостей та потреб талановитих учнів, їх духовного потенціалу, щоб вони були спроможні в сучасному світі спиратися, перш за все, на власні сили, загальнолюдські якості.

Однією з найважливіших ланок системи роботи НВК є допрофільна та профільна підготовка учнів – два складника одного процесу: самовизначення особистості у виборі подальшого напрямку в освіті та професійній діяльності.

У процесі як допрофільного, так і профільного навчання учнів у профорієнтаційному плані педагогічний колектив активно співпрацює з Петрівським районним центром зайнятості. Адже вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожної людини. Для того, щоб цей вибір був вдалим, молодь має попередньо отримати відповідний рівень знань та умінь; мати уявлення про різні сфери діяльності та світ професій, професійне самовизначення та знати свої особливості, а також вміти аналізувати потребу суспільства в тих чи інших професіях та їх вимоги до працюючого, співставляти свої можливості з професійною діяльністю тощо.

«Профорієнтаційна робота з учнівською молоддю проводиться із застосуванням як індивідуальних, так і групових форм. Зокрема, це квести та інтерактивні заходи, у т. ч. з використанням програмно-апаратних комплексів «Мотиваційний термінал розвитку зацікавленості до професійного самовизначення»; презентації професій; акції «Випускник»; групові профконсультації, у т. ч. з психологічним тестуванням; презентації навчальних закладів; семінари «Молодь на ринку праці», професіографічні екскурсії на підприємства, в установи та організації та ін.», – розповіла Ольга Павлюк, директор Петрівського районного центру зайнятості.

Зокрема, для школярів НВК було організовано професіографічну екскурсію до районної філії ПриватБанку, адже, як кажуть: «Краще один раз побачити, аніж сто разів почути».

У ході заходу діти дізналися про складові процесу обслуговування клієнтів; ознайомилися з роботою працівників банку, зокрема, клієнт-менеджера, касира, консультанта та ін. Учні цікавилися, якими знаннями необхідно володіти, щоб відповідати вимогам цих професій тощо.

Участь у такому заході, за словами учнівської молоді, надає можливість на власні очі побачити реальний процес професійної діяльності: чим займаються працівники, яким технічним обладнанням вони оперують, ін. До того ж можна «приміряти» професію, спробувавши свої сили у нескладних виробничих операціях.

А головне – екскурсія була корисною, особливо для тих, хто вже обрав цю професію або вагався стосовно свого вибору. Учні впевнилися: щоб стати справжнім професіоналом, треба мати до обраної професії хист, слід озброїтися необхідними знаннями, бути старанним та наполегливим у досягненні своєї мети. І лише тоді професія стане справою життя.