Година безбар’єрності – це назва циклу вебінарів, що започатковані обласним центром зайнятості для його працівників та структурних підрозділів у межах Національного тижня безбар’єрності.
Їх мета – ознайомити фахівців із принципами безбар’єрності, допомогти їм опанувати відповідні гайди та ознайомитися із словником безбар’єрності для забезпечення клієнтам рівного доступу до послуг служби зайнятості, а також створення інклюзивного середовища, у якому кожен, незалежно від життєвих обставин, має можливість реалізувати свій професійний потенціал.
Днями відбулася чергова година спілкування, яку провела фахівчиня з профорієнтації управління організації надання послуг Кіровоградського обласного центру зайнятості Дар’я Савельєва. Захід пройшов у режимі онлайн, що дало змогу охопити всіх працівників обласного центру зайнятості та його структурних підрозділів.
У центрі уваги навчання був Довідник безбар’єрності – офіційний ресурс, розроблений у межах національної стратегії зі створення інклюзивного середовища. Учасники ознайомилися з розділами довідника, обговорювали, як інформація із нього може бути застосована не лише у професійній сфері, а й у щоденному спілкуванні.
Особливу зацікавленість викликала вправа «Коло контролю» з довідника. Ця методика допомагає відділити речі, на які ми маємо безпосередній вплив, від тих, які перебувають поза межами нашого контролю. Учасники визначали, що залежить саме від них: повага до клієнтів, мова, яку вони обирають, уважність до потреб; і що не піддається контролю: життєві обставини людей, їхній стан здоров’я, минулий досвід і емоції. Такий підхід дозволяє зосередитися на головному і вберегти себе від професійного вигорання.
Цінною частиною зустрічі стало також обговорення контенту, що допомагає глибше зрозуміти суть безбар’єрності. Учасники обговорили добірку літератури, створену тими, хто на власному досвіді знає, що означає долати бар’єри – фізичні, суспільні, а іноді й внутрішні.
Особливу увагу приділили українському інклюзивному шоу «Відвал ніг», яке не просто розповідає історії, а й ламає стереотипи, висвітлюючи реальні потреби соціально вразливих категорій населення.
Як наголошує начальник відділу по роботі з персоналом Ніна Сидоренко, таке навчання – це не лише спосіб поглибити знання фахівців у питаннях толерантності та впровадження інклюзивних методів у наданні послуг клієнтам. Навчання також стимулює переосмислення власних поглядів на рівність, доступність і створення середовища, у якому кожен має можливість реалізувати себе без бар’єрів. Ця ініціатива відкриває нові горизонти для професійного зростання та формує культуру поваги й інклюзивності, що є невід’ємною складовою сучасного суспільства.