Формування психологічної готовності особистості до усвідомленого вибору професії сьогодні є не тільки гострою необхідністю, але й багаторічним і складним процесом, забезпечити ефективність якого може тільки чітко організована профорієнтаційна робота, що враховує всю різноманітність впливів на вибір людиною професії.
Для більш ефективної роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів використовується програмно-апаратний комплекс «Мотиваційний термінал розвитку зацікавленості до професійного самовизначення».
Так, фахівці Петрівського районного центру зайнятості у Ганнівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів провели для учнів молодшої шкільної ланки профорієнтаційну акцію, під час якої презентували програмно-апаратний комплекс «Мотиваційний термінал розвитку зацікавленості до професійного
самовизначення».
Під час презентації зазначалося, що функціональні можливості цього пристрою, спрямовані на допомогу дитині визначитися з майбутньою професією, дають можливість підготувати її до зовнішнього незалежного оцінювання та вступу до вищого навчального закладу. Школярі мають змогу ознайомитися з навчальними закладами, де можна здобути обраний фах; зі станом і перспективами регіонального ринку праці; спектром послуг служби зайнятості; описами нових професій; кар’єрним сходженням видатних людей та ін.
Учасники заходу з віртуальними помічниками здійснили подорож до «Абетки професій», дізналися про ринок праці та вибір майбутньої професії, переглянули відео про професії «тракторист», «водій», «кухар», «кондитер». Неабияку зацікавленість у дітей викликав інформаційний блок «Кар'єра відомих людей».
Учні із захопленням сприймали інформацію про можливості терміналу, який дійсно допоможе зробити правильний вибір професії в майбутньому. Вони відмітили про доступність і привабливість профорієнтаційних послуг, які зможуть тепер отримувати: за допомогою тестів визначати свої здібності та нахили, дізнаватися про професії та можливі шляхи їх набуття.