14.03.2016 | 13:36

На базі Петрівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів-гімназія» відбувся районний семінар-практикум для заступників директорів з виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів району. У заході взяли участь і фахівці

районного центру зайнятості.

Серед низки питань, що обговорювалися під час семінару – питання профорієнтації учнівської молоді, форми, методи й засоби впливу на особистість з метою професійного самовизначення, орієнтування випускників шкіл на актуальні робітничі професії.

Алла Вєтрова, директор навчально-виховного комплексу, наголосила, що при організації діяльності загальноосвітніх навчальних закладів велику увагу потрібно приділяти проведенню цілеспрямованої профорієнтаційної роботи серед учнівської молоді. Впровадження різноманітних сучасних інноваційних технологій в освітянський процес – необхідна реалія сьогодення.  Донести ідею професійного виховання до учнів під час навчання можна на різних нестандартних заняттях,  що дає змогу підтримати емоційний настрій та краще сприймати навчальний матеріал, пробуджує інтерес до вивчення матеріалу і краще запам’ятати його.

«Профорієнтаційна робота сьогодні є обов’язковою складовою шкільного життя, оскільки вибір конкретної професії – завдання складне і не завжди під силу підлітку, тому шкільний вчитель може не тільки допомогти зробити конкретний вибір, але й протягом декількох років цілеспрямовано допомагати формуванню інтересу до певного виду професійної діяльності. Важливо, щоб діти, починаючи зі шкільної лави, добре орієнтувалися в світі професій, зокрема актуальних в місті, районі, регіоні. Для цього необхідно поступово та цілеспрямовано вводити дітей у світ професій, давати необхідну інформацію, використовуючи при цьому нові методики», - розпочала Тетяна Біденко, провідний фахівець з питань зайнятості відділу надання соціальних послуг районного центру зайнятості.

«Для проведення ефективної комплексної профорієнтаційної роботи фахівці служби зайнятості пропонують педагогічним працівникам проведення спільних різноманітних за формами і методами профорієнтаційних заходів, основний акцент яких – формування позитивного ставлення до професій, що користуються попитом на ринку праці», - зазначила Т. Біденко. 

Як приклад, Т. Біденко запропонувала присутнім семінару взяти участь у відкритому профорієнтаційному уроці із серії «Реальне трудове життя», основне завдання якого полягає у формуванні у дітей адекватного уявлення у них про власний професійний потенціал на основі самодіагностики та знань про світ професій, ознайомлення із специфікою сучасного ринку праці, правилами вибору та шляхами отримання професії. Під час уроку старшокласники розглянули складові успішного професійного вибору, економічну ситуацію в регіоні, отримали інформацію про професії, їх класифікацію, вимоги до людини, типові помилки при виборі професії та ін.

Структурним елементом уроку стала бесіда про складання резюме, яке є основоположним елементом самопрезентації при працевлаштуванні, їх різновидами та специфічними ознаками. Крім цього, присутніх ознайомлено з поняттям та конкретними зразками резюме нетрадиційного характеру, у тому числі з відеорезюме. Разом зі фахівцем центру зайнятості школярі визначили та проаналізували основні помилки при написанні резюме. На основі отриманої інформації старшокласники спробували розробити власне резюме та презентували його однокласникам.

Тетяна Швець, методист відділу освіти райдержадміністрації, зазначила: «Роль педагога у профорієнтації – це перш за все виявлення і формування інтересів, нахилів, здібностей школяра та ефективне управління його професійним самовизначенням, також це – формування професійних намірів у відповідності з інтересами і потребами конкретного регіону у кадрах. В цьому напрямку дуже цінною є інформація, яку містить програмно-апаратний комплекс «Мотиваційний термінал розвитку зацікавленості до професійного самовизначення», це і профорієнтаційні ігри, тестові методики, детальні описи різноманітних професій, в тому числі нових. А це стане в нагоді вчителю, класному керівникові у щоденній роботі з дітьми у напрямку організації якісної профорієнтаційної роботи».

На завершення семінару педагоги висловили щиру подяку за надану можливість підвищити рівень поінформованості у напрямку організації профорієнтаційної роботи в школі.