27.12.2018 | 13:36

Напередодні новорічних свят, hr-и Кіровоградщини зустрілися на черговому засіданні у Кіровоградському міськрайонному центрі зайнятості обговорити питання щодо корпоративної культури. Участь взяли hr -менеджери таких підприємств: ТОВ ТРК «Портал», ТОВ «Копілка», ТОВ «ДНК Груп», ТОВ «ТД «Агроліга», ПАТ «Ельворті», ПрАТ «Металит», ТОВ «Три Стар», ФОП Одіноков С.В., ФОП Смірнов М.В., IT Develop corp та інші.

HR-менеджер Юлія Моторна розповіла, як на процес управління персоналом, роботу підприємства в цілому впливає корпоративна культура. Культуру організації характеризують наступні атрибути:

  • поділені цінності, тобто що люди цінують у своєму житті, в організації: своє положення, титули, просування по службі, саму роботу;
  • віра в керівництво, в успіх, у свої сили, у взаємодопомогу, в етичну поведінку, у справедливість і т.п.;
  • комунікаційна система і мова спілкування, тобто використання усної, писемної, невербальної комунікації, абревіатури, жестикуляції й т. п.;
  • усвідомлення часу, ставлення до нього і його використання: ступінь точності часу у працівників, дотримання тимчасового розпорядку й заохочення за це;
  • взаємовідносини між людьми, що розрізняються за віком і статтю, статусом й владою, досвідом й знаннями, релігією й громадянством, а також шляхи й методи вирішення виникаючих конфліктів;
  • трудова етика й методи стимулювання: ставлення до роботи й відповідальність за доручену справу; поділ праці й виконання посадових обов'язків; оформлення і чистота робочого місця; якість роботи; оцінка роботи і винагорода; шляхи просування по службі;
  • зовнішній вигляд, одяг, що і як їдять працівники, подання себе на роботі, діловий стиль.

Всі характеристики, взяті разом, формують організаційну культуру. Вони відображаються в традиціях, у поведінці людей, у їхньому зовнішньому вигляді, у манері спілкування, у їхніх діях і емоціях. Люди, що працюють в організації, формують її культуру, і у той же час культура впливає на поведінку людей в організації. Культура організації проявляється через уявлення про цінності, з них виводяться норми й правила поведінки, на основі яких, у свою чергу, формується конкретна поведінка працівників усередині й поза організацією. Поділені цінності формують у членів організації стандарти в діях і схожі почуття. Вони проявляються в матеріальних і духовних символічних речах: зовнішньому вигляді офісних приміщень, самих співробітників, у символах і фірмовому стилі, формах винагород і заохочень. Культура організації – це узагальнююча характеристика всієї організації в цілому.

Присутні обмінялися досвідом та знаннями і прийшли до висновку, що корпоративна культура підприємства – це система колективно поділених цінностей, переконань, традицій і норм поведінки працівників. Вона виражається в символічних засобах духовного й матеріального оточення людей, що працюють у даній організації.

Наступне засідання HR-клубу заплановано на 24 січня 2019 року на тему «Алгоритми, інструкції та стандартизація в роботі».

 

Яна Шевченко, начальник відділу взаємодії з роботодавцями Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості