Як допомогти дитині обрати професію, що стане її покликанням, джерелом натхнення, творчості і матеріального достатку? Як зрозуміти, яка діяльність їй найбільше підходить? Як не помилитися і зробити вдалий вибір? Ці питання ніколи не втрачають своєї актуальності, тому фахівці служби зайнятості, під час проведення профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю, приділяють особливу увагу розширенню кола їхніх знань про світ професій, підвищенню престижу робітничих
спеціальностей, оцінці власних можливостей щодо свідомого вибору професії.
У рамках проведення Декади профорієнтації молоді «Через професію - до успіху» Голованівським районним центром зайнятості для учнів загальноосвітніх шкіл району проведено низку профорієнтаційних заходів.
Так, наприклад, учні старших класів Клинівської загальноосвітньої школи стали учасниками презентації Голованівського ПТУ №38, під час якої діти отримали інформацію про професії, які можна опанувати у даному навчальному закладі, умови вступу до нього та ін. Увагу присутніх зосереджували на важливості спеціальностей, за якими навчальний заклад готує фахівців, поінформували про перспективи працевлаштування після закінчення навчання, матеріально-технічну базу навчального закладу тощо.
Для учнів середньої шкільної ланки навчально-виховного комплексу «Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т. Г. Шевченка–гімназія» був проведений змагально-ігровий захід, мета якого - формування позитивного ставлення до різних робітничих професій, актуальних на ринку праці. Разом із учителем трудового навчання І. Савчуком для школярів організували змагання, в якому кожен міг продемонструвати свої вміння щодо роботи з інструментарієм столяра, кухаря, кравця та ін.
Учні дізналися про історію походження різних професій, вимоги до працівників, пригадали народні прислів’я і приказки, пов’язані з ремеслами українців. Хлопцям та дівчатам були надані цікаві поради щодо правильного вибору майбутньої професії. Також діти ділилися своїми планами на майбутнє.
А учні молодшого шкільного віку Перегонівської загальноосвітньої школи свої мрії щодо майбутньої професії втілювали на папері, взявши участь у конкурсі малюнку «Професія мого майбутнього». За словами вчителів, майже вся школа захопилася малюванням. З великою любов’ю і старанністю діти за допомогою фарб, олівців та фломастерів зобразили на папері людей різних професій.
Варто зауважити, що усі художні роботи виконані з натхненням та бажанням розкрити свої здібності повною мірою. Професійна палітра, зображена на малюнках, досить різноманітна: юні автори мріяли стати пожежниками, лісниками, трактористами, комбайнерами, лікарями, водіями, будівельниками, вчителями. Більшість учнів малювали робітничі професії. Під час обговорення малюнків вони відповідали на запитання: «Чому обрали саме цю професію? Чим цікава обрана професія? Хто допомагає у виборі професії?». Відповіді були різні, але найчастіше: «Буду водієм, як тато» або «Буду медсестрою, як мама». Крім батьків та знайомих, зразком для наслідування є улюблена вчителька, яскрава особистість, зірка естради, політичний діяч тощо.
Зі слів педагогічних працівників, зазначена робота служби зайнятості вкрай важлива, адже сприяє формуванню в молоді засад профорієнтаційної культури особистості, усвідомленню відповідального ставлення до професійного вибору, упередженню молодіжного безробіття.