В арсеналі сучасного шукача роботи досить великий спектр джерел пошуку вакансій, уміле використання яких дозволить максимально швидко досягти поставленої цілі – знайти бажану роботу. Одне з таких джерел – оголошення в засобах масової інформації про потребу у працівниках. 

Оголошення про пошук працівників, якщо його читати дуже уважно, може багато сказати про тих, хто його дав. Ця інформація дозволить прийняти правильне рішення – варто боротися за оголошену вакансію чи краще витратити час на пошук іншого місця роботи.  Як же витягнути з них максимум  інформації, відібрати  найбільш цікаві  і відсіяти сумнівні пропозиції?

Не завадить знати, що існує 2 основні типи оголошень про роботу – докладні і короткі. У докладному оголошенні про вакансію існують наступні основні розділи: назва вакансії; назва або короткий опис підприємства-роботодавця; вимоги до претендента; опис службових обов'язків; інформація про умови роботи; контактна інформація і правила відправки резюме.

На відміну від докладних, короткі оголошення про вакансії на розділи не діляться. Як правило, не вказуються службові обов'язки і зменшується до мінімуму опис вимог. Передбачається, що вимоги зрозумілі з назви вакансії. Проте і в короткому оголошенні повинні бути назва (опис) вакансії і підприємства, інформація про умови роботи і контактні координати.

Оголошення, на які варто звертати увагу відрізняються: по-перше, конкретністю. Вказані конкретні вимоги й окреслені конкретні пропозиції; по-друге, такі об’яви розміщені на сторінках спеціалізованих видань, Інтернет-сайтів.

Почніть вивчати оголошення з рубрики, де представлені вакансії сфери, яка Вас цікавить. Потрібно також зазирнути і до рубрик, присвячених суміжним спеціальностям. Іноді роботодавець дає одне оголошення, що містить відразу декілька вакансій.

Не спішіть хвататися за телефон. Оцініть ситуацію тверезо. Лозунги приміром "Для всіх", "Для молодих та енергійних", "Для серйозних і честолюбних", "Для бажаючих заробити швидко і багато", риторичні запитання "Немає грошей? Хочете мати?", заклики "Це Ваш шанс!" і відтінки солідної респектабельності "Робота в іноземній фірмі", "Робота в офісі" повинні Вас насторожити відразу. Обіцянки божевільних грошей при повній відсутності даних про характер роботи – перша ознака того, що  Вас запрошують на безкоштовний сир у мишоловку.

Проаналізуйте оголошення: чи зазначена сфера діяльності або точна назва посади? чи зрозумілі завдання та функції? які вимоги до кваліфікації і професійного досвіду? чи висуваються вимоги до особистих якостей нового працівника? до кого і яким чином рекомендовано звертатися?

Не варто фільтрувати вакансії за розміром зарплати, вказаним в оголошенні. Як правило, цифри зарплат в об’явах умовні і приблизні. Зазвичай, існує "вилка" – заробітна плата може варіюватися в залежності від результатів співбесіди. Деякі роботодавці в оголошеннях завищують реальний розмір зарплати, інші, навпаки, вказують нижню межу "вилки". Крім того, в багатьох оголошеннях розмір заробітної платні взагалі не вказують.

Чим уважніше Ви проаналізуєте оголошення, тим краще Ви зможете спланувати свої дії, щоб отримати запрошення на співбесіду. Коли Ви все обміркували – телефонуйте, не відкладайте "на потім" – крім Вас завжди є ще десятки претендентів.

Навіть, якщо Вам здається, що з оголошення Ви зрозуміли все, набравши номер роботодавця, насамперед, з’ясуйте зміст роботи. Таємничість – має змусити Вас замислитися. Розпливчасті формулювання на зразок "організаційно-кадрова робота", "робота з людьми", "адміністративна робота", нав’язливі запрошення ("приїжджайте – все розповімо") та інші неконкретні відповіді щодо характеру роботи говорять про те, що, скоріш за все, Вам запропонують мережевий маркетинг, розповсюдженням продукції, або роботу не за тим фахом, який заявлений в оголошенні.

У засобах масової інформації можна не лише переглянути оголошення про вакансії, але і розмістити своє міні-резюме (оголошення про пошук роботи); знайти інформацію щодо підвищення кваліфікації або перенавчання; прочитати статті з порадами фахівців щодо пошуку роботи; отримати різну довідкову інформацію, в тому числі щодо діяльності підприємств, їх перспектив. 

 

Не витрачайте свій дорогоцінний час дарма. Пошук роботи – це важлива справа, від якості виконання якої  залежить Ваше майбутнє!