Якими навичками треба володіти, аби роботодавець переконався, що ви – саме той працівник, якого він потребує. Передусім, це «м’які навички». Для тих, хто шукає роботу, це словосполучення знайоме. А для тих, хто чує це вперше, – знайомимося.

Це вміння, яких, зазвичай, не навчають у школі чи університеті, але саме такі навички, за даними міжнародних досліджень, складають до 80% успішності людини. І тому без «м’яких навичок»  неможливо уявити успішної кар’єри.

1. Комплексне багаторівневе рішення проблем (Complex problem solving)

Це означає, що людина здатна бачити суть проблем і розбиратися з причиною, а не з наслідком. Найбільш затребуваними будуть ті фахівці, які володітимуть системним, цілісним підходом до вирішення будь-яких проблем.

2. Критичне мислення (Critical thinking)

Це такий спосіб мислення, при якому людина ставить під сумнів інформацію, що надходить і навіть власні переконання. Це дуже корисна навичка, тому що питання: «Чи, може, все працює зовсім не так, як ми припускаємо?» допомагає розвитку.

3. Креативність у широкому сенсі (Creativity)

Творчий початок – це здатність бачити те, чого ще немає.

4. Уміння управляти людьми (People management)

Управління людьми – це складна наука про те, як лідерам приймати головні рішення. Як мотивувати співробітників так, щоб вони бігли на роботу, а не з роботи? Як не помилитися в людині, приймаючи її на роботу, і підвищувати тих, хто цього заслуговує? Як «розрулювати» конфлікти всередині команди? Знати відповіді на всі ці питання – і значить уміти управляти людьми.

5. Взаємодія з людьми (Coordinating with others)

Це, мабуть, зрозуміло. Аскетичність може шкодити бізнесу. Якщо ви власник бізнесу, якому важко спілкуватися з людьми, потрібно найняти того, хто вміє налагодити контакт.

6. Емоційний інтелект (Emotional intelligence)

Під емоційним інтелектом мається на увазі здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей та свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей.

7. Формування власної думки та прийняття рішень (Judgment and decision-making)

Чи хочеш, чи вмієш – нікому не буде цікаво. Катастрофічно потрібно буде формулювати власну думку і приймати рішення. Самостійність у всьому.

8. Клієнтоорієнтованість (Service orientation)

Орієнтація на надання послуг. Судячи з прогнозів, сфера послуг у світі тільки зростатиме, а хороший сервіс завжди на вагу золота.

9. Уміння вести переговори (Negotiation)

Уміння ясно висловлюватися, бути переконливим – трендовий навик. Найприємніше, що з практикою ним опанувати може кожен.

10. Гнучкість розуму (Cognitive flexibility)

Когнітивна гнучкість – це здатність розуму швидко перемикатися з однієї думки на іншу, а також обмірковувати кілька речей одночасно.

Погодьтеся, це речі не менш важливі, ніж академічні знання.

 

Відділ організації профорієнтації Кіровоградського обласного центру зайнятості